SUKCES W KONKURSIE INFORMATYCZNYM
poniedziałek, 08 kwietnia 2024 08:58

SUKCES W KONKURSIE INFORMATYCZNYM

Z prawdziwą radością informujemy, że w XVIII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr” 2023 w kategorii Skrzat laureatem II miejsca został Wojciech Seremak, uczeń z kl. 3A uzyskując 70 punktów.

To już po raz drugi nasz uczeń stanął na podium, gdyż w zeszłym roku zdobył I miejsce, uzyskując możliwie maksymalną liczbę punktów.

Uroczysta gala zakończenia XVIII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr” 2023 odbyła się 15 marca 2024 roku w auli Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Podczas gali laureaci otrzymali nagrody oraz wysłuchali wykładu głównego organizatora polskiej edycji konkursu, profesora Macieja M. Sysły.

Konkurs „Bóbr” po raz pierwszy został przeprowadzony w 2004 roku na Litwie, a obecnie odbywa się w 57 krajach na całym świecie. W tym roku w „Bobrze” wzięło udział 3 293 000 osób, z czego 17 299 – w Polsce. Głównym celem konkursu „BÓBR” jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych. W szczególności konkurs ma na celu:

  • zwiększenie zaangażowania uczniów w stosowaniu komputerów i technologii informacyjnej podczas poznawania różnych dziedzin od samego początku pobytu w szkole, przyczynianie się do rozwoju i kształtowania twórczego podejścia przy zdobywaniu wiedzy i umiejętności,
  • zachęcanie uczniów do zdobywania umiejętności potrzebnych w ich życiu osobistym i w przyszłej pracy zawodowej.

Zadania w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i matematyka. Niektóre zadania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Zadania często są związane również z kulturą i językiem. Wiele zadań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnościami algorytmicznego myślenia. Na rozwiązanie wszystkich zadań uczestnicy mają zaledwie 60 minut.

Gratulujemy Wojtkowi i życzymy dalszych sukcesów!

GALERIA

Poprawiony: czwartek, 11 kwietnia 2024 19:47