Wycieczka do Pacanowa
środa, 23 maja 2018 12:47

Co najbardziej cieszy dzieci wiosenną porą? Powodów jest wiele: słoneczne dni, zawody i konkursy, zbliżające się szybko wakacje… Ale, będąc w szkole, bardzo lubimy klasowe wycieczki.

Odbywa się ich wiele w naszej szkole, a celem podróży są różne miejsca w kraju i za granicą.

21 maja pierwszaki wyruszyły na wspólną wyprawę - do krainy bajek. Przy trasie prowadzącej do Pacanowa leży Szczucin. Tam zatrzymaliśmy się na chwilę, aby zwiedzić Muzeum Drogownictwa. Najpierw w sali konferencyjnej obejrzeliśmy film animowany o bezpieczeństwie na drodze, a potem przewodnik oprowadził nas po muzeum. Dowiedzieliśmy się jak przed laty budowano drogi i mosty oraz obejrzeliśmy maszyny i nawierzchnie jakie stosowano do budowy dróg. Każdy mógł zasiąść za kierownicą „malucha”, który służył jako pojazd do malowania pasów na drodze i z bliska zobaczyć ekspozycję maszyn drogowych.

Drogę ze Szczucina do Pacanowa pokonaliśmy w kilkanaście minut. Tam powitał nas, oczywiście nie kto inny tylko… Koziołek Matołek. Kiedy przekroczyliśmy próg Europejskiego Centrum Bajki, wyobraźnia poniosła nas do radosnej krainy bajek. Przez kolejne komnaty prowadziła nas wróżka, a odgłosy, gra świateł i przejażdżka magicznym pociągiem porwały nas w zaczarowany świat księżniczki na ziarnku grochu, Małego Księcia, Królowej Śniegu, Kopciuszka i Pana Kleksa.

Bardzo podobał się nam Zaczarowany Ogród.

Po zakończeniu wędrówki po krainie bajek udaliśmy się do ogródka gastronomicznego na lody i przekąski, no i oczywiście na zakupy pamiątek. Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domów z głowami pełnymi wrażeń i plecakami pełnymi pamiątek.