Sprawozdanie z programu "Nie pal przy mnie proszę"
poniedziałek, 24 kwietnia 2017 11:08

W naszej szkole, jest realizowany program profilaktyczny „Nie pal przy mnie, proszę”, który jest adresowany do uczniów klas I-III SP oraz ich rodziców. Jego celem jest zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie tytoniu, zwiększenie wiedzy w zakresie odpowiedzialności za własne zdrowie oraz kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu.

Program był realizowany na pięciu zajęciach warsztatowych o następującej tematyce:

1) CO TO JEST ZDROWIE?

2) OD CZEGO ZALEŻY NASZE ZDROWIE?

3) CO I DLACZEGO SZKODZI ZDROWIU?

4) CO ROBIĆ, GDY MOJE ŻYCIE JEST ZAGROŻONE?

5) NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ!

Na zajęciach edukacyjnych dzieci poznały główną bohaterkę programu wiewiórkę Wikę, która towarzyszyła im w zajęciach. Korzystały z kart pracy zawartych w programie. Zajęcia przeprowadzono według scenariuszy Programu „Nie pal przy mnie, proszę”. Uczniowie kolorowali szablony wiewiórki Wiki, uczyli się na pamięć wiersza pt. „Wierszyk o Wiki”, układali obrazki z elementów oraz rozwiązywali krzyżówkę pt. „Zdrowie”. Ponadto uczniowie klasy pierwszej oglądali krótkie filmy mówiące o skutkach biernego palenia i szkodliwości palenia papierosów.

Zajęcia w ramach opisywanego programu cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony dzieci – chętnie wykonywały polecenia i zadania. Cele zostały osiągnięte. Dzieci uporządkowały i poszerzyły wiadomości na temat zdrowia, uświadomiły sobie, że same mogą unikać szkodliwych dla zdrowia sytuacji, poznały sposoby zachowań w sytuacjach, gdy inni ludzie palą przy nich papierosy.

Podsumowaniem programu będzie wykonanie galerii prac uczniów klas 1-3 w ramach obchodów Światowego Dnia Rzucania Palenia i Światowego Dnia Bez Papierosa, przypadającego 31 maja. Celem tej akcji jest promowanie zdrowego stylu życia, ukazanie strat jakie niesie palenie tytoniu, uwrażliwienie na temat biernego palenia oraz promowanie światowej mody na niepalenie.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z projektu.

Poprawiony: wtorek, 25 kwietnia 2017 11:00