Wycieczka do Krakowa
poniedziałek, 16 grudnia 2013 14:12

10 grudnia 2013 roku o godzinie 9:10 spotkaliśmy się, uczniowie klasy 5a, z wychowawczynią i panią Bezpalko na parkingu, skąd mieliśmy się udać na wycieczkę do Krakowa. W planie mieliśmy obejrzenie spektaklu pt. „Aksamitny Królik” w teatrze „Groteska” oraz zwiedzanie podziemi Rynku Krakowskiego.

Z Gnojnika wyjechaliśmy o 9:15. Podróż przebiegła bez zakłóceń. Na miejscu byliśmy około godziny 10:40. Udaliśmy się do Audytorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie panie przybliżyły nam historię pierwszego w Polsce uniwersytetu. Następnie poszliśmy do teatru „Groteska”. Tam rozsiedliśmy się wygodnie w fotelach i obejrzeliśmy przedstawienie. Jego treścią była przyjaźń chłopca i tytułowego Królika. Temat ten współgrał z lekcjami języka polskiego, na których omawiamy bajki i powieści z przyjaźnią w roli głównej. Ze sceny płynęła do nas nauka, że w życiu każdego człowieka wysokie miejsce zajmuje przyjaźń.

Po zakończonym widowisku udaliśmy się w stronę Sukiennic, w których znajduje się zejście do podziemnego Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Około godziny 13 zaczęliśmy zwiedzanie muzeum. Oprowadzał nas bardzo sympatyczny przewodnik, o rozległej wiedzy, otwarty na nasze sugestie i pytania. Żałujemy, że nie zdążył nam opowiedzieć wszystkiego. Zachwyciły nas zabrane eksponaty i ciekawostki, którymi raczył nas przewodnik – wiemy od wczoraj, że wiedźma to ta, która „ma wiedzę”, wiemy co to jest złamany grosz „grzywna” i „targować się po krakowsku”. Po atrakcjach dla duszy udaliśmy się do miejsca, gdzie wzmocniliśmy ciało. Usiedliśmy w McDonaldzie i posilaliśmy się przed drogą powrotną.

O godzinie 16:30 wsiedliśmy do autokaru i około 18 byliśmy w Gnojniku. Dzień ten dostarczył nam niezapomnianych wrażeń. I wraz ze wspomnieniami przywieźliśmy parę zdjęć, do obejrzenia których serdecznie zapraszamy.